10 dagen Dolomieten en meren

Bergen en meren vormen het decor van deze schitterende 10-daagse excursiereis naar Noord-Italië. Vanuit onze standplaats Lavarone, bekend om het mooie zwemmeertje dat behoort tot één van de vijf schoonste meertjes van Italië, gaan we prachtige excursies maken. Het hooggebergte van de Dolomieten, de bekende Italiaanse meren en prachtige steden zoals Trento en Verona zullen u zeker bekoren. Lavarone bestaat uit enkele kleine dorpjes, die nog de echte gastvrijheid van Trentino bieden. We verblijven in het schitterend gelegen 4* Grand Hotel Astoria in Lavarone. Zoekt u een reis met een mix van natuur en steden? Laat u dan verrassen en stap in de Bolderman touringcar voor deze schitterende busreis!

• Schitterend gelegen 4* hotel
  • Trento
  • Dolomietentocht
  • Gardameer met optionele boottocht
  • Verona

Reisplan Dolomieten en meren

Maandag: Nederland - Zuid-Duitsland

Nadat u met één van onze servicelijnen op ons centrale overstappunt bent aangekomen, krijgt u een kopje koffie of thee aangeboden. Daarna rijden we met verschillende stops via de Duitse autobanen naar ons hotel in Zuid-Duitsland voor diner en overnachting.

Dinsdag: Zuid-Duitsland - Lavarone

Na het ontbijt gaat de reis verder en al snel rijden we Oostenrijk binnen. Bij Innsbruck verlaten we de autosnelweg en rijden we via de Brennerpas naar Italië. Aan het eind van de middag komen we aan bij ons hotel in Lavarone, waar we vanaf het terras kunnen genieten van het schitterende panorama op de Alpen en het Lavarone-meer.

Woensdag: Ochtendtocht Levicomeer en Caldonazzomeer

's Ochtends maken we een mooie tocht door de bergen. Onderweg hebben we prachtige vergezichten over de bergwereld en het Caldonazzomeer. We houden een stop bij het bekende Lago di Levico (Levicomeer), waar u vrije tijd heeft in het stadje Levico Terme. In het oude centrum van dit kuuroord vindt u de beroemde thermen in een 18e eeuws gebouw en terrasjes om even gezellig neer te strijken voor een drankje. Aansluitend rijden we terug naar ons hotel. 's Middags bent u vrij en kunt u de prachtige omgeving rondom het hotel gaan verkennen.

Donderdag: Trento

Na een niet al te vroeg ontbijt rijden we naar de provinciehoofdstad Trento. Resten van oude verdedigingswerken omringen het oude centrum. In het historische, verkeersvrije centrum is het gezellig winkelen. Wat dacht u van een heerlijk kopje Italiaanse espresso of cappuccino op één van de vele terrasjes? Verdere bezienswaardigheden zijn de Dom aan het Piazza Duomo en het middeleeuwse Palazzo Pretorio. Op donderdag is er markt in Trento, dus hier kunnen de koopjesjagers hun hart ophalen. Aan het eind van de middag zijn we weer terug in Lavarone.

Vrijdag: Dolomietentocht

Vandaag wordt een lange dag, want het hooggebergte van de Dolomieten staat op ons programma. Eén van de mooiste tochten van deze reis. We rijden via de autostrada naar Bolzano. Hier verlaten we de snelweg en rijden via Ortisei, waar een koffiestop wordt gehouden, naar het hooggebergte. We vervolgen onze route en via Val Gardena klimmen we naar de top van Passo di Sella (2.244 meter). Dan rijden we naar de Passo Pordoi, gelegen op 2.239 meter hoogte. Hier heeft u een prachtig uitzicht over de enorme bergwereld met steile wanden en hoge pieken van de kalkstenen Dolomieten. Na deze stop dalen we af en rijden via Canazei en door het Val di Fassa terug naar Lavarone. Vergeet vandaag uw camera niet!

Zaterdag: Gardameer

Het Gardameer is vandaag ons doel. Via Trento en Rovereto komen we al snel aan de noordkant van het meer. In het plaatsje Riva del Garda heeft u de mogelijkheid om te wandelen of een kopje koffie te drinken. Bezienswaardig in Riva del Garda zijn de Rocca, de barokke kerk, de drie stadspoorten en de Torre Apponale. Aansluitend vervolgen we onze weg naar de plaats Malcesine. Hier kunt u overvaren naar de aan de westkant van het meer gelegen plaatsje Limone (boot niet inclusief). In Malcesine of Limone kunt u ook lunchen. Te­gen de avond zijn we weer terug in Lavarone.

Zondag: Vrije dag

Na de vele bezienswaardigheden van de laatste dagen hebben we vandaag een vrije dag. U kunt deze dag zelf indelen. Een mooie wandeling maken, luieren op het terras en genieten van het uitzicht of lekker zwemmen in het heerlijk zuivere water van het Lavarone-meer. De keuze is aan u.

Maandag: Verona

Na het ontbijt rijden we naar één van de mooiste kunststeden van Italië, Verona. Verona is een stad met een rijke kunstgeschiedenis. De mooie pleinen en de schilderachtige straatjes bepalen het stadsbeeld. De bezienswaardigheden van de stad zijn natuurlijk de Arena di Verona en het balkonnetje van Romeo en Julia. Een wandeling door de stad is dan ook zeker de moeite waard.

Dinsdag: Lavarone - Innsbruck - Zuid-Duitsland

We nemen na het ontbijt afscheid van het Grand Hotel Astoria en via het Alpenlandschap rijden we in noordelijke richting. Onderweg brengen we nog een bezoek aan de Oostenrijkse stad Innsbruck, de stad met het wereldberoemde Gouden dak. In de gezellige binnenstad, met arcaden en de bekende Maria Theresienstrasse, kunt u nog de laatste inkopen doen. Aansluitend rijden we naar ons hotel in Zuid-Duitsland voor de laatste overnachting.

Woensdag: Zuid-Duitsland - Nederland

De laatste etappe van onze excursiereis. Via de Duitse autowegen rijden we terug naar Nederland. Op ons centrale overstappunt krijgt u, voordat u weer met één van onze servicelijnen huiswaarts wordt gebracht, een goed verzorgd afscheidsbuffet aangeboden.

Landkaart: Dolomieten en meren

4* Grand Hotel Astoria, Lavarone

Het hotel ligt ca. 100 meter van het centrum en heeft een prachtig uitzicht over het gelijknamige meertje. Het hotel beschikt over een receptie, lounge, bar, restaurant, lift, overdekt zwembad, fitnessruimte en terras met ligstoelen. De kamers beschikken allen over een satelliet-televisie en een badkamer met bad of douche, toilet en haardroger. Wifi is gratis in het hotel.

Overnachtingshotel Zuid-Duitsland

U verblijft op weg naar uw bestemming in een middenklasse hotel. Het hotel beschikt minimaal over een receptie en (ontbijt)restaurant. Het diner gebruikt u in het hotel of in een nabijgelegen restaurant. Alle kamers zijn voorzien van een badkamer met bad of douche en toilet. De naam en adresgegevens ontvangt u bij uw reispapieren.

Italië

In Italië wordt betaald met de Euro.

In Italië worden de stopcontacten van type C, F en L gebruikt. De netspanning is 230 V en de frequentie is 50 Hz. U heeft verloopstekker nodig in Italië.

Over het algemeen is het kraanwater in Italië van goede kwaliteit en kan het veilig worden gedronken. Bij twijfel, of als u het opschrift ‘Acqua non potabile' (geen drinkwater) tegenkomt, kunt u water uit flessen gebruiken, dat overal verkrijgbaar is.

UTC +1, dezelfde tijdzone als in Nederland.

In Italië is de officiële taal Italiaans.

De prijzen zijn vergelijkbaar met die in Nederland.

Reisverhaal Jozef

10 dagen naar de Dolomieten en meren 12 juni. Foto  is genomen in park Koningsschloss Linderhof. Extra toegift van chauffeur Marcel.

Reisverhaal Annelies

Beste bolderman mensen
We hebben weer een fantastische reis gehad naar de Dolomieten en meren
En alleen maar supermooi weer
Leuke steden en gezellige plaatsjes
Boottocht naar limoncello
De prachtige meren
En hoog boven in de bergen met vele haarspeldbochten
Een super hotel aan het meer waar we in gezwommen hebben
Evenals in het hotel met mooi zwembad sauna en jacouzie
Een top vakantie ook mede door onze chauffeur Ben
Groetjes

Reisverhaal Robert en Miranda

Dolomieten en Meren.
Een 10 daagse reis door een prachtig stukje Italië.

Met 41 medepassagiers en chauffeur Ben veel gezien.

Hoogtepunten: Vipiteno. Trento. Malcesine Riva- en Limone del Garda. Dolomietentocht met diverse passen Val Gardena, Passo di Sella, Passo Pordoi (Giro d’Italia). Kastelruth. Val di Fassa. Verona. Op de vrije dag Belverdere en Bertoldi. Caldonazzo en Levico meer met Levico Terme. Innsbruck.

Geslapen Hotel Jägerhaus in Langenau, Grand Hotel Astoria in Laverone (Chiesa) en Gasthof Pension Post in Denkendorf.

Lekker gegeten, gezwommen, veel gelachen, nieuwe vriendschappen, mooi weer en een top chauffeur zowel in de bergen als monteur voor de bus.

Onze 1e reis met Bolderman zullen we niet gauw vergeten. Bedankt allemaal. We hebben genoten. ☀️⛰️🇮🇹🇦🇹

Reisverhaal Jacques

Hierbij enige foto's van onze heerlijke vakantie Dolomieten en Meren. 10 - 19 juli 2023.
Foto's van Dolomietentocht, 27 haarspeldbochten omhoog en weer omlaag met uitstekende chauffeur.
Foto's van Gardameer.

Reisverhaal Henk en Gerda

Gardameer Verona Venetië
Foto gemaakt van omgeving Brenta Dolemieten
Geweldige reis !!

Reisverhaal Erica

Foto 1 Malcesine. (vanaf châtecau Scaliger de Malcesine)
Foto 2 Riva del Garda.
Foto 3 Vipiteno. (op de heen reis een koffiestop in Vipiteno)

Reisverhaal Henk

"Hoger Op " met Bolderman op 6 juli j.l maakten wij een excursie naar de "Val Gardena" in de Dolomieten.
Deze fotostop werd mogelijk gemaakt door onze chauffeur en reisleider "Michel" 😇

Reisverhaal Albert

Foto 1 Dolomieten-latermar
Foto 2 Zicht op het Gardameer
Foto 3 ​Zicht op het Lavaronemeer vanaf ons kamerterras

Reisverhaal Riny

Een impressie van de reis Dolomieten en Meren!

Reisverhaal Wim en Wilma

de 1e foto is genomen op de 1e beklimming naar het Hotel Astoria in Lavarone
de 2e foto is genomen in Inssbruck
de 3e foto is het nostalgische kerkje tegenover Astoria hotel in Lavarone

Reisverhaal Anja

Dolomieten en meren reis 🇮🇹 super reis 😎 fijn gezelschap, fijn hotel en een fijne chauffeur Ben
GENOTEN 👍

Reisverhaal Gerrit

Deze foto is genomen tijdens de excursiereis naar ‘de dolomieten en meren in Italie, Eind juli.
We waren in de Dolomieten, bij Sass Pordoi, boven bij het eindpunt van de kabelbaan.
Het was een fijne excursiereis.

Reisverhaal Marcel

Dolomietentocht

Reisverhaal Catie

Gisteren terug gekomen van een geweldige reis naar Italië... Dolomieten en meren en heel veel bewondering voor Ben.onze chauffeur...

Reisverhaal Niels

Vakantie Dolemieten en Meren

Reisverhaal Saskia

Wat was het een fantastische busreis!
Genoten van elke dag die we daar en onderweg waren.
Wat hebben we enorm veel gezien en gedaan in die tijd.
Lutago zelf ligt in een ontzettend mooi dal, zodat je ook dagen hebt waarop je al verschrikkelijk veel kunt zien en beleven zonder uren in de bus te zitten.
Er was voldoende gelegenheid om mooie wandelingen te maken.
Het verblijf in hotel Post is ons zeer goed bevallen.
Daarnaast waren de dagen waarop bijvoorbeeld het Gardameer, de Pragser Wildsee en de Dolomieten bezocht werden ook schitterend.
Onze reisleider/chauffeur Hans wist de mooiste plekjes uit te zoeken, was een zeer bekwame chauffeur en was er echt voor de groep. Goud waard zo'n man!
We hopen binnenkort weer met Bolderman op reis te gaan.

Reisverhaal Jan

De foto’s heb ik gemaakt tijdens de 10-daagse busreis naar de Dolomieten en meren.
Een fantastische reis met een geweldig hotel Astoria in Lavarone.

Reisverhaal Robert en Connie

Bij deze sturen wij u een foto van onze Bolderman-vakantie.
Half juli ging onze vakantie voor 10 dagen naar de Dolomieten en meren in Italië.
Ons 4-sterren “Grand Hotel Astoria” was de 4 sterren meer dan waard.
Het was een TOP-vakantie.
Dit was onze eerste Bolderman-vakantie, maar het zal vast en zeker niet onze laatste zijn.
We hebben heel veel mooie foto’s gemaakt van de schitterende bergen, bloemen, steden en de bijzondere groen/blauwe meertjes.
Omdat we heel tevreden zijn over onze chauffeur “Allerd” en het comfort van de bus (we hebben volgens mij meer dan 2500 km hierin afgelegd) vonden wij deze foto heel toepasselijk;
De BOLDERMAN-BUS voor (een stukje van) de overweldigende DOLOMIETEN (en de wolken en bergen die te zien zijn in de ramen van de bus).

Reisverhaal Marc & Noella

Wij zijn afgereisd naar de Dolomieten. We hadden een super chauffeur en een leuk gezelschap. Wat heel veel indruk heeft gemaakt zijn de dolomieten ,wat hebben we genoten van deze mooie ongerepte natuur ,prachtig en erg indruk wekkend. Ook de excursie Gardameer was een geweldige mooie dag . Ook de andere dagen waren super,maar deze 2 dagen sprongen er echt uit.

Reisverhaal Vonk

Hoi bij deze onze mooiste foto van de Dolomieten tocht, wat hebben we genoten. De Dolomieten tocht was voor ons echt een topper. Het was zo mooi.

Reisverhaal Saskia Chantal

Dolomieten en meren. Het was een heerlijke reis. Onze chauffeur Hans vertelde onderweg de nodige dingen, niet teveel en niet te weinig.

Reisverhaal Bert

Hier een paar foto's die ik heb genomen tijdens de vakantie naar Dolomieten en meren.
Een foto van het meer achter Hotel Astoria genomen vanaf het balkon.
En de 2e foto het meer met op de achtergrond Hotel Astoria op de berg.
Was een mooie en rustige vakantie en veel gezien.
En rond het meer bij het Hotel kon je mooi wandelen en koffie drinken.
En het Hotel was zeer goed, mooie ruime kamers en heel goed eten.

Reisverhaal Arie

En wederom n mooie reis gehad met Bolderman
10dagen Dolomieten en meren
dit is het kasteel Scaligero in Malcesine aan het Gardameer
ook met dank aan onze chauffeur Hans

Reisverhaal Berlinde

Wij hebben met Bolderman een excursie reis gemaakt van 10 dagen naar de Dolomieten en meren.
Ik heb deze foto gemaakt bij het Gardameer.
Wow wat is het daar prachtig!!

Reisverhaal Berlinde Drent

Deze foto is gemaakt tijdens de excursie reis naar Dolomieten en meren
Deze foto is gemaakt in Lavarone met een uitzicht naar het prachtige hotel Astoria. Prachtige reis........

Reisverhaal Bert

Bijgaand twee foto’s Dolomieten en meren. Dit was een fantastische reis en een prima hotel en Lavarone.

Reisverhaal Cobi

Wat lees ik weinig over de bolderman reis naar de Dolomieten. Is een prachtige reis met mooie excursies. Ook een fantastisch hotel. Prachtig gelegen heerlijk eten en supervriendelijke bediening. Onze chauffeur Jan was helemaal top. Weer een prachtige vakantie gehad dankzij Bolderman.

Reisverhaal Cor en Ingrid

Wat een fantastische busreis is dit, we vertrokken naar Lavarone in Italië voor 10 dagen.
Elke dag behalve op zondag( rustdag) mooie tochten, en als hoogtepunt de Dolomieten !
Vandaar dat ik u deze foto niet wilt onthouden.

Reisverhaal Fam. Kalksma

Bijgaand foto's van onze vakantie Dolomieten en meren

Reisverhaal Gerrie

Hierbij enkele vakantie foto's van de prachtige Dolomietenreis met Bolderman.

Reisverhaal Lambert en Hermien

Beste mensen van Bolderman,

Graag willen we de mooiste kiekjes van de 10 daagse reis naar de Dolomieten en meren doorsturen. Het was een prachtige reis, die goed georganiseerd was.
De reis zal nog lang in onze herinnering blijven met die prachtige bergen en meren.