telefoon 0318 - 58 09 58
ma - do: 09:00 - 18:00 vr.: 09:00 - 20:00 zat.: 10:00 - 16:00
Naar 'mijn reis' omgeving
naar Homepagina
  1. Algemene info/voorwaarden

Algemene info/voorwaarden

ANVR
Bolderman Excursiereizen is aangesloten bij het Algemeen Nederlands Verbond van Reisondernemingen en bij de Vereniging van ANVR-Reisorganisatoren. Deze vereniging hanteert strenge normen voor het lidmaatschap en bevordert de kwaliteit van de reizen en de informatie daar over. De reizen in deze reisgids worden aangeboden onder het beding dat de ANVR-Reisvoorwaarden van toepassing zijn op alle aanbiedingen, tenzij uitdrukkelijk wordt aangegeven dat dit niet het geval is. De brochure bevat de ANVR-Consumentenvoorwaarden (Reis- en Boekingsvoorwaarden), de voorwaarden van de Stichting Garantiefonds Reisgelden, de voorwaarden van het Calamiteitenfonds en andere belangrijke informatie. Tevens kan een exemplaar van de ANVR-informatiebrochure op uw verzoek naar u worden opgestuurd. Als u op onderstaande link klikt, kunt u de voorwaarden bekijken: ANVR-Consumentenvoorwaarden (Reis- en Boekingsvoorwaarden)

Stichting Garantiefonds Reisgelden
Bolderman Excursiereizen is aangesloten bij SGR. Alle in dit programma gepubliceerde reizen, met uitzondering van vluchten per lijndienst die geen onderdeel uitmaken van een pakketreis, vallen daarom onder de garantie van SGR. De SGR-garantie houdt in dat de consument ervan verzekerd is zijn vooruitbetaalde reisgeld terug te krijgen als de wederpartij door financieel onvermogen de overeengekomen tegenprestatie niet kan nakomen. Voor zover de overeenkomst mede het vervoer omvat en de plaats van bestemming reeds is bereikt, wordt zorggedragen voor de terugreis. Indien u niet rechtstreeks boekt bij een SGR-reisorganisator raden wij u aan om uw reis te boeken bij een bij SGR aangesloten reisbureau. Of een reisbureau bij SGR is aangesloten, kunt u controleren op www.sgr.nl, 'Deelnemer zoeken'.

Calamiteitenfonds
Deze garantie houdt in dat u als consument die deelneemt aan een door ons georganiseerde reis:
• (een deel van) uw reissom terugkrijgt indien wij de reis als gevolg van een calamiteit niet of niet volledig kunnen uitvoeren
• de noodzakelijke meerkosten vergoed krijgt indien wij als gevolg van een calamiteit de reis moeten aanpassen of indien wij u vervroegd moeten repatriëren.
Kosten Calamiteitenfonds € 2,50 per boeking.

Keurmerk Touringcarbedrijf
Reis veilig, kies het Keurmerk Touringcarbedrijf! Veilig, comfortabel en milieubewust. Zo wilt u met vakantie en daarom kiest u voor een Keurmerk Touringcarbedrijf. Alle ANVR-bustouroperators, dus ook Bolderman Excursiereizen, werken uitsluitend met touringcarbedrijven die een keurmerk hebben: het Keurmerk Touringcarbedrijf of het ISO 9001:2008 veiligheidscertificaat.

Als u bij Bolderman Excursiereizen in de touringcar stapt, bent u verzekerd van het volgende:
• Het touringcarbedrijf werkt volgens de strenge Keurmerk Touringcarbedrijf regels
• Elk half jaar wordt het touringcarbedrijf daarop gecertificeerd
• Uw chauffeur beschikt over de vereiste diploma’s, ruime ervaring en wordt iedere 5 jaar onderworpen aan een Rijvaardigheidsanalyse door CCV-CBR
• De regels voor rij- en rusttijden worden strikt nageleefd
• De touringcar voldoet aan de hoogste eisen op het gebied van veiligheid
• Ook het comfort van de touringcar is van het hoogste niveau volgens de ANVR-busclassificatie Comfort Class of Tourist Class
• Mocht er onverhoopt iets misgaan: uw keurmerkbedrijf is adequaat verzekerd

ANVR-touringcar
Alle Bolderman reizen worden uitgevoerd met Tourist of Comfort Class touringcars, die zijn voorzien van: dubbele beglazing, toilet aan boord, koelkast, koffiezetapparaat, 2 passagiersdeuren aan de rechterzijde, luchtvering, stereo geluidsinstallatie en airconditioning. Meer informatie vindt u op www.sktb.nl/classificaties.
N.B. Op al onze reizen waar een lokale touringcar wordt ingezet, kunnen de faciliteiten in de touringcar afwijken.

Roken in de bus
ANVR-reisorganisatoren houden zich aan het wettelijke verbod op roken in de bus. Voor rokers is er uiteraard de mogelijkheid tijdens de stops in de buitenlucht te roken.

Rouleren in de bus
Wij kennen geen vaste plaatsen in onze touringcars. Eenmaal per dag schuift iedere passagier een plaats op, zodat iedereen een keer voorin en achterin heeft gezeten. Uw chauffeur/reisleider zal u vertellen hoe dit systeem precies in zijn werk gaat.

Bagage
Aangezien u zelf uw bagage kent, bent u hiervoor verantwoordelijk. Let er dus zelf op dat de chauffeur uw bagage in de bagageruimte plaatst en neemt u daarna plaats in de bus. Per persoon mag u één koffer/reistas (van max. 80 x 50 x 35 cm en max. 20 kg) meenemen en daarnaast één stuks handbagage (van max. 60 x 35 x 15 cm en max. 5 kg). Vergeet u niet de kofferlabels, die u tegelijk met de opstaplijst ontvangt, aan uw bagage te bevestigen. Bagage die zich gedurende de nacht in de onbeheerde bus bevindt, is niet verzekerd. Indien u tijdens de overnachtingen uw bagage in de bus laat staan, is dit uitdrukkelijk voor uw eigen verantwoording. Wij adviseren u de bagage ‘s nachts uit de bus te halen. Voor onze reizen waarbij u op de boot overnacht, geldt dat niet. Uw bagage blijft dan in de bus. Denkt u er dan aan een aparte tas voor de nacht mee te nemen.

Medicijnen? Recept mee!
Natuurlijk zorgt u ervoor dat u voldoende medicijnen voor de gehele vakantie bij u heeft. Toch raden wij u aan een kopie van uw recept voor deze medicijnen mee te nemen, zodat u bij verlies of diefstal van uw medicijnen over het juiste recept beschikt om nieuwe aan te schaffen. Neemt u uw medicijnen mee in uw handbagage!

Grens-/reisdocumenten
U bent te allen tijde zelf verantwoordelijk voor de juiste reisdocumenten. U dient in het bezit te zijn van een geldig paspoort of identiteitskaart en voor bepaalde reizen moet uw paspoort nog 3 of 6 maanden na thuiskomst geldig zijn; let hier goed op! Hou ook rekening met landen waar u doorheen reist of eventueel op excursie gaat.
Hebt u geen Nederlands reisdocument, dan dient u zelf bij de desbetreffende instanties te informeren of uw buitenlandse document een geldig reisdocument is voor het land van bestemming.
Zorgt u ervoor dat u uw grensdocumenten in uw handbagage heeft?

Toestemming reizen formulier
Reist u met, of als minderjarig kind (tot 18 jaar) naar het buitenland, dan zijn er extra regels en vaak uitgebreide controles aan de grenzen. Wij adviseren u om u hier goed over in te lezen en de juiste grensdocumenten mee te nemen. U bent hier zelf verantwoordelijk voor. Op de website http://www.kinderontvoering.org kunt u informatie vinden en het ‘toestemming reizen formulier’ dat op u van toepassing is, downloaden.

Minimum aantal deelnemers
Het minimum aantal deelnemers is 25 personen per reis. Wij behouden ons het recht voor de reis kosteloos te annuleren indien het minimum aantal niet kan worden gerealiseerd. Voor de 3- en 4-daagse reizen wordt u uiterlijk 2 weken voor vertrek op de hoogte gesteld, bij de 5-daagse reizen (of meer) wordt u 3 weken voor vertrek op de hoogte gesteld. Bij annulering van onze zijde wordt u een alternatief aangeboden. Dezelfde reis op een andere vertrekdatum, dan wel een andere bestemming op dezelfde vertrekdatum. Kunt of wilt u geen gebruik maken van het door Bolderman Excursiereizen aangeboden alternatief, dan worden de door u betaalde reisgelden volledig teruggestort.

Prijzen
De genoemde prijzen zijn exclusief reserveringskosten (€ 20,- per kamer), Calamiteitenfonds (€ 2,50 per boeking) en per persoon op basis van bezetting in een 2-persoonskamer, tenzij anders vermeld. Alle gepubliceerde prijzen zijn onder voorbehoud. Gedurende het seizoen kunnen de prijzen fluctueren. De fluctuerende prijzen zijn gebaseerd op basis van vraag en aanbod. Het kan voorkomen dat reizen middels een prijsverlaging goedkoper worden aangeboden in de nieuwsbrief, advertenties en op de website dan eerder gepubliceerd in de brochure, om het minimum aantal deelnemers te behalen en zo de reis te kunnen uitvoeren. Er zal geen restitutie van het prijsverschil plaatsvinden voor reeds gemaakte boekingen, hoe vervelend dit ook kan zijn. Prijzen kunnen ook naar boven worden aangepast wanneer Bolderman.nl bijvoorbeeld extra hotelkamers duurder moet inkopen voor een veelgevraagde reisdatum. Het kan dus voorkomen dat reizigers voor eenzelfde reis verschillende reissommen hebben betaald.

Kortingscodes
Kortingscodes zijn niet geldig op reeds geboekte reizen en i.c.m. andere kortingen.

(Aan)betaling
Aanbetaling is bij Bolderman niet verplicht (m.u.v. de cruises). De volledige reissom dient uiterlijk 6 weken voor vertrek door Bolderman Excursiereizen ontvangen te zijn.

Wat is een aanvraagboeking? Kan ik deze opzeggen?
Een aanvraagboeking is een opdracht door de reiziger aan de reisonderneming om een reis te reserveren die niet (in zijn geheel) voorradig is en waarvan nog niet duidelijk is of deze beschikbaar komt. De reiziger is aan de opdracht gebonden, tenzij de reis niet beschikbaar komt dan wel beschikbaar komt maar tegen een hogere prijs. De reiziger kan, als de reis beschikbaar komt tegen een hogere prijs, de reisorganisator niet houden aan de prijs van de aanvraag. Binnen de looptijd van de aanvraag is opzegging van een aanvraagboeking alleen mogelijk tegen betaling van annuleringskosten. 

Brandstofkosten
Conform de ANVR-Consumentenvoorwaarden, behoudt Bolderman Excursiereizen zich het recht voor de reissom te verhogen in verband met wijzigingen in de vervoerskosten (inclusief brandstofkosten), de verschuldigde belastingen of heffingen.

Verzekeringen
Neem het zekere voor het onzekere en regel van tevoren een goede reis- en ongevallenverzekering. Al vanaf enkele euro’s per dag bent u prima verzekerd. Schade die door een reisverzekering kan worden gedekt, kunt u nooit op Bolderman Excursiereizen verhalen. Een reden te meer dus om een goede verzekering af te sluiten! Ook contant geld kan meeverzekerd worden. Verder kunt u bij ons een annuleringsverzekering afsluiten. Indien u om dringende redenen de reis moet annuleren, kunnen de kosten oplopen tot 100% van de reissom. Deze kosten kunnen door de annuleringsverzekering geheel worden gedekt. Ook is de annuleringsverzekering van toepassing als u uw reis om dringende redenen vroegtijdig moet afbreken (zie de polisvoorwaarden). Onze medewerkers kunnen al uw vragen over de reis- en annuleringsverzekering beantwoorden.

Mocht u nog geen reis- en annuleringsverzekering hebben afgesloten dan biedt Bolderman Excursiereizen u de mogelijkheid om een kortlopende reis- en annuleringsverzekering af te sluiten bij de Europeesche verzekeringen.

De voorwaarden van de van de Europeesche annuleringsverzekering kunt u terugvinden als u klikt op de volgende link:
https://www.europeesche.nl/verzekering/kortlopende-annuleringsverzekering
De voorwaarden van de van de Europeesche reisverzekering kunt u terugvinden als u klikt op de volgende link:
https://www.europeesche.nl/verzekering/kortlopende-reisverzekering

Mindervaliden
Wanneer u een scootmobiel, rolstoel of rollator meeneemt, dient u dit bij boeking door te geven (verplicht). Wij gaan er wel vanuit dat u zelfstandig de touringcar in en uit kan stappen. Een rolstoel of rollator dient inklapbaar te zijn. Het in- en uitladen van inklapbare scootmobiels doet u samen met de chauffeur. Helaas is het voor de chauffeur niet toegestaan de scootmobiel alleen in en uit te laden, dit vanwege de Arbowetgeving. U dient er rekening mee te houden dat diverse locaties moeilijk te bereiken zijn met een rolstoel/rollator/scootmobiel, niet alle hotels 'rolstoelvriendelijk' zijn en dat rondreizen en stedentrips vaak niet, of minder, geschikt zijn.

Preferenties
Indien u bij boeking een voorkeur (preferentie) opgeeft met betrekking tot uw reis of verblijf (zoals bijvoorbeeld kamers naast elkaar of kamers zo laag mogelijk) dan zullen wij proberen dit te verwezenlijken. U zult begrijpen dat wij u nooit kunnen garanderen dat uw voorkeur gehonoreerd wordt, omdat wij afhankelijk zijn van de uiteindelijke dienstverlener, zoals bijvoorbeeld een hotelier.

Diëten
Indien u een dieet heeft, dient u dit bij boeking kenbaar te maken. Wij kunnen niet garanderen dat uw dieetwensen altijd correct worden uitgevoerd, maar wij zullen daar wel ons uiterste best voor doen. Eventuele extra kosten voor uw dieet dient u ter plaatse te voldoen. Bespreekt u uw wensen ook met uw chauffeur/reisleider; hij zal u met raad en daad terzijde staan.

Opties
Indien u een optie neemt op een reis, dan is deze voor 5 werkdagen geldig. Zonder tegenbericht wordt de optie na 5 werkdagen omgezet naar een definitieve boeking. Een optie is niet mogelijk als de reis binnen 4 weken vertrekt.

Annulering door de reiziger
1. Standaard annuleringskosten
Indien u de reisovereenkomst annuleert, zal Bolderman u naast de verschuldigde reserveringskosten, eventuele verzekeringspremies en het Calamatieitenfonds de volgende annuleringskosten in rekening brengen: 

- bij annulering tot de 42ste kalenderdag (exclusief) vóór de vertrekdag: 15% van de reissom;
- bij annulering vanaf de 42ste kalenderdag (inclusief) tot de 28ste kalenderdag (exclusief) vóór de vertrekdag: 35% van de reissom;
- bij annulering vanaf de 28ste kalenderdag (inclusief) tot de 21ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 40% van de reissom;
- bij annulering vanaf de 21ste kalenderdag (inclusief) tot de 14de dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 50% van de reissom;
- bij annulering vanaf de 14de kalenderdag (inclusief) tot de 5de dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 75% van de reissom;
- bij annulering vanaf de 5de kalenderdag (inclusief) tot de vertrekdag: 90% van de reissom;
- bij annulering op de vertrekdag of later: de volledige reissom.

De hoofdboeker/aanmelder heeft het recht om binnen 24 uur na de totstandkoming van de reisovereenkomst deze zonder opgave van redenen kosteloos te herroepen, tenzij dit recht in de aanbieding is uitgesloten door het gebruik van de term “definitieve boeking”. Er geldt geen herroepingsrecht in geval de reisovereenkomst wordt gesloten binnen 8 weken voor vertrek, noch bij z.g. “cruisereizen”.

2. Deelannulering
a. Indien een reiziger uit een reisgezelschap zijn aandeel in een overeenkomst annuleert, is hij annuleringskosten verschuldigd.
b. Aan de overblijvende reiziger(s) zal Bolderman een bij de nieuwe groepsgrootte passend wijzigingsvoorstel voor dezelfde periode en op dezelfde reis doen.
c. Indien het wijzigingsaanbod niet mogelijk is of niet wordt geaccepteerd, wordt de overeenkomst voor alle reizigers geannuleerd en zijn alle reizigers annuleringsgeld verschuldigd.
d. Het totaalbedrag van annuleringsgeld en gewijzigde reissom zal de totale reissom van de oorspronkelijke reizigers nooit te boven gaan. Een eventueel overschot wordt op de nieuwe reissom in mindering gebracht.

3. Minder schade
De reiziger die de reis annuleert, is gehouden de annuleringskosten conform het bepaalde in de vorige leden te voldoen, tenzij hij aannemelijk maakt dat de schade van de reisorganisator lager is uitgevallen. In dat geval zal Bolderman deze lagere schade in rekening brengen. Onder schade wordt verstaan geleden verlies en gederfde winst.

4. Geen kosten bij dekkingsbeperking/uitkeringsvatbare situatie 
Reizen naar een gebied waarvoor een door de Calamiteitencommissie van het Calamiteitenfonds vastgestelde dekkingsbeperking dan wel uitkeringsvatbare situatie geldt, kunnen door de reiziger vanaf 30 kalenderdagen voor vertrek kosteloos worden geannuleerd of, indien mogelijk en gewenst, omgeboekt.

5. Buiten kantooruren
Annuleringen buiten kantooruren worden geacht te zijn verricht op de eerstvolgende werkdag.

6. In-de-plaatsstelling
In geval geen annulering plaatsvindt, maar de reiziger voor in-de-plaatsstelling kiest, is artikel 8 ANVR-Consumentenvoorwaarden (Reis- en Boekingsvoorwaarden) van toepassing.

Reispapieren
Ongeveer 1 week voordat u vertrekt, ontvangt u de kofferlabels, algemene gegevens en uw busvoucher. Hierin staat de definitieve vertrektijd vermeld, evenals de adressen van de hotels waar u verblijft. Laat u deze achter voor de thuisblijvers, zodat zij u in geval van nood kunnen bereiken.

‘s Lands wijs, ‘s lands eer
Een vakantie in het buitenland betekent kennis maken met andere mensen en gewoonten, een andere cultuur en een andere keuken. Dit houdt in dat het altijd anders is dan thuis. Dit is natuurlijk één van de aantrekkelijke kanten van een vakantie, maar het is ook een aspect om met uw vakantieverwachtingen rekening te houden.

Opstaptijd en vertraging
De vertrektijd in de reispapieren is definitief. U dient 15 minuten voor de genoemde vertrektijd aanwezig te zijn op de opstapplaats. Indien u te laat op de opstapplaats aanwezig bent (om welke reden dan ook), kan het zijn dat u de bus mist. U dient dan direct contact op te nemen met het noodnummer. Onze medewerkers nemen met u de mogelijkheden door om op een later tijdstip op een andere opstapplaats of op het verzamelpunt op te stappen. Vervoer en eventuele kosten die hieruit voortvloeien zijn voor eigen rekening. Restitutie van de reissom wordt niet verleend indien u zelf, om welke reden dan ook, de bus heeft gemist.

Betaald parkeren overstappunt Het Witte Huis Zeeland (Noord-Brabant)
Het is mogelijk om uw auto tijdens uw vakantie op de parkeerplaats bij Restaurant Het Witte Huis te parkeren. Om het parkeren in goede banen te leiden, vragen wij u bij uw boeking een reservering te maken voor een parkeerplaats. In de reispapieren ontvangt u een parkeervoucher, welke u achter de voorruit van uw auto dient te plaatsen. Kosten parkeren € 2,50 per auto per dag, ter plaatse te voldoen (contant en het liefst met gepast geld). Parkeren is voor eigen risico, de parkeerplaatsen zijn niet beveiligd.

Overnachtingshotels
Voor al onze reizen waar wij gebruik maken van overnachtingshotels, hebben wij kamers met bad of douche en toilet gereserveerd. Bij het indelen van de kamers zullen wij zoveel mogelijk rekening houden met de door u opgegeven voorkeuren (zie onder preferenties). Door omstandigheden kan het voorkomen dat wij op de heen- en of terugreis van een ander overnachtingshotel gebruik moeten maken dan op uw reisbescheiden staat aangegeven. Een overnachtingshotel beschikt niet altijd over een lift. Het verblijf in een overnachtingshotel is altijd op basis van halfpension, tenzij anders vermeld.

1-, 3- en 4-persoonskamers
De vraag naar eenpersoonskamers is groter dan het aanbod. Helaas worden voor eenpersoonskamers soms kleinere kamers van mindere kwaliteit aangeboden, met minder faciliteiten en minder gunstig gelegen. Bolderman Excursiereizen heeft geen invloed op de indeling hiervan. Boekt u een drie- of vierpersoonskamer, dan is het verblijf meestal in een tweepersoonskamer, waar een bed is bijgeplaatst. Dit bed is vaak van mindere kwaliteit en de loop- en leefruimte wordt hierdoor beperkt.

Entreegelden, optionele excursies en Pluspakket
Entreegelden zijn altijd exclusief, tenzij anders vermeld op de pagina van de betreffende reis, en dienen tijdens de reis aan uw chauffeur te worden betaald. Onder entreegelden wordt verstaan; entreegelden voor musea, een kasteel, een nationaal park, etc. In het reisplan staan per reis de eventuele optionele excursies vermeld, die u tijdens de reis aan uw chauffeur betaalt. Onder een optionele excursie wordt verstaan; een boottocht, kabelbaan, treinrit, etc. Het Pluspakket kunt u bij boeking reserveren (en betalen) en bestaat uit bijvoorbeeld een (dag)excursie, lokale gids, lunch, etc. Entreegelden zijn bij het Pluspakket exclusief, tenzij anders vermeld. Verder is het mogelijk dat uw chauffeur/reisleider tegen betaling een extra excursieonderdeel, lokale gids, lunch o.i.d. aanbiedt. Voor alle excursies geldt dat u zelf bepaalt of u er aan wilt deelnemen; u bent niets verplicht.

Excursies/overmacht
Het kan slecht weer zijn, de weg kan geblokkeerd zijn, of andere redenen kunnen er de oorzaak van zijn dat wij genoodzaakt worden een excursie ter plaatse te annuleren. Wij zullen in dat geval ons uiterste doen u een alternatief programma aan te bieden.

Voor- en naseizoen
In het voor- en naseizoen kan het voorkomen dat niet alle excursies (volledig) uitgevoerd kunnen worden. Soms zijn deze gesloten, niet in gebruik of niet bereikbaar. Uw chauffeur zal proberen een passend alternatief aan te bieden. Ook dient u er rekening mee te houden dat in de hotels en de plaatsen waar u verblijft bepaalde faciliteiten niet beschikbaar zijn en dat winkels, bars, restaurants, e.d. gesloten zijn.

Onvolkomenheden
Wij doen ons uiterste best om uw vakantie probleemloos te laten verlopen. Mocht u ondanks onze inspanningen toch een onvolkomenheid constateren, aarzelt u dan niet om dit aan de chauffeur/reisleider te melden. Vaak kan uw probleem direct opgelost worden. Gebeurt dit niet naar tevredenheid, dan dient u onverwijld contact op te nemen met ons hoofdkantoor. Mocht uw klacht niet opgelost zijn, dan kunt u binnen twee maanden na terugkeer een klachtenbrief sturen.

Voorbehoud
Wij behouden ons het recht voor om het excursieprogramma van de diverse reizen aan te passen als daartoe aanleiding is. Bolderman Excursiereizen kan geen verantwoordelijkheid aanvaarden voor door derden uitgegeven foto’s, folders en voorlichtingsmateriaal. Kennelijke fouten en vergissingen in deze brochure binden ons niet. Wij behouden het recht voor deze voor vertrek middels errata te wijzigen. Tevens kan een afgegeven vertrekgarantie door omstandigheden worden ingetrokken.

Duurzaam Toerisme
Duurzaam toerisme is niets anders dan reizen en tegelijkertijd rekening houden met milieu, mens, natuur en cultuur zodat reizen in de toekomst ook mogelijk blijft. De reisbranche voelt zich hierbij betrokken. ANVR-reisorganisaties zijn in ANVR-verband verplicht om een milieuprogramma met praktische maatregelen op te stellen en toe te passen. In dit programma beschrijven reisorganisaties hoe zij nu en in de toekomst de zorg voor het milieu toepassen in de bedrijfsvoering en in de aan u aangeboden reizen. Ook is een daartoe opgeleide milieucoördinator actief. Wij voldoen aan de gestelde verplichtingen conform de eisen van de Stichting Milieuzorg ANVR-Reisorganisatoren. Duurzaam toerisme is niet alleen iets voor reisondernemingen. U bent als vakantieganger daarbij ook een onmisbare schakel. U kunt hierover meer lezen in de ANVR-brochure en op www.anvr.nl.

ECPAT
Wij steunen actief het ANVR en ECPAT-NL in de bestrijding van kinderprostitutie in vakantielanden. Wij nodigen u uit met ons alert te zijn op misbruik van kinderen. 

Voorwaarden Bolderman fotowedstrijd:
1.    De foto dient gemaakt te zijn tijdens een Bolderman reis.
2.    Bij elke ingestuurde foto dient een kort reisverslag van de reis toegevoegd te zijn.
3.    Er mogen meerdere foto’s per klant ingestuurd worden. Meerdere foto’s kunnen genomineerd worden, er wordt echter maar één prijs per klant toegekend.
4.    De inzender verklaart eigenaar te zijn van de foto en, mits van toepassing, houder te zijn van het portretrecht. Bolderman is op geen enkele wijze aansprakelijk wanneer inzender niet de eigenaar of portretrechthouder is van de ingestuurde foto. De inzender geeft Bolderman d.m.v. inzenden toestemming om de foto voor commerciële doeleinde te gebruiken.
5.    Foto’s kunnen ingestuurd worden t/m 31 december. In januari zullen de genomineerde foto’s bekend gemaakt worden, in februari zullen d.m.v. onze nieuwsbrief de winnaars bekend gemaakt worden. 

Winnaars
1.    Zowel een vakjury als een publieksjury beoordeelt de inzendingen. De genomineerde foto’s zullen gepubliceerd worden op de website van Bolderman Excursiereizen voor stemmen.
2.    De winnaars worden persoonlijk op de hoogte gesteld via het opgegeven e-mailadres.
3.    De prijzen zijn niet overdraagbaar en niet inwisselbaar voor geld en niet geldig op reeds geboekte reizen.

Stemmen
1.    Op de website kunt u een foto kiezen die u de mooiste, duidelijkste of indrukwekkendste vindt.
2.    De stemprocedure verloopt als volgt: u kunt op een foto stemmen door op de knop te klikken onder de foto waar u op wilt stemmen. U dient vervolgens onderaan de pagina uw e-mailadres in te vullen. 
3.    Per e-mailadres kan aan elke foto die op de website zichtbaar is maximaal één stem worden gegeven.
4.    Het is niet toegestaan om het aantal stemmen te manipuleren. Er wordt regelmatig gecontroleerd of alle stemmen rechtmatig zijn verkregen. In geval van geconstateerde fraude, zal de foto uitgesloten worden van de fotowedstrijd.   

De content van de brochures en website van Bolderman Excursiereizen zijn met grote zorg samengesteld om (in redelijkheid) nauwkeurige en actuele informatie te verschaffen. Desondanks bestaat de mogelijkheid dat bepaalde informatie op enig moment verouderd of niet meer geheel correct is. Bolderman Excursiereizen is hiervoor niet aansprakelijk. De content (gegevens) op de website en andere uitingen hieraan gelieerd,
kunnen te allen tijde zonder waarschuwing vooraf gewijzigd worden zonder opgaaf van reden. Bolderman Excursiereizen kan niet aansprakelijk gesteld worden voor eventuele directe, indirecte of incidentele schade die zou kunnen voortvloeien uit het gebruik van de brochure, website of promoties.


Aanvullende algemene informatie Vliegreizen:

Reissom en prijsverschillen
De gepubliceerde reissom in de brochure is gebaseerd op prijzen, geldkoersen, heffingen en belastingen, zoals deze de reisorganisator bekend waren ten tijde van het in druk geven van de publicatie. De reissommen zoals vermeld op de website van Bolderman Excursiereizen zijn gebaseerd op de meest actuele prijzen. Bolderman Excursiereizen behoudt zich het recht voor de reissommen op de website aan te passen. Als gevolg van het fluid-pricing concept (prijswijzigingen ontstaan door bezettingen van vliegtuigen, accommodaties of tijdstip van boeken t.o.v. de vertrekdatum), kan het voorkomen dat reizigers voor dezelfde reis een verschillende reissom hebben betaald. Bolderman Excursiereizen is nooit verplicht het verschil in reissommen te restitueren. In het geval dat er een fout is opgetreden in de vermelding van de reissom/prijs in onze brochure of op onze website, de reisovereenkomst of in andere uitingen, bestaat er geen verplichting voor Bolderman Excursiereizen om u de reis/dienst te leveren voor de incorrecte reissom/prijs. Bolderman Excursiereizen zal de incorrecte prijs, van zowel geadverteerde als bevestigde reissommen/prijzen, corrigeren zodra we deze ontdekt hebben.

Reisduur
De totale reisduur wordt altijd in hele dagen vermeld. De dagen van vertrek en aankomst worden meegeteld, ongeacht de vertrek- en aankomsttijden van de vluchten.

Minimum aantal deelnemers
Al onze groepsreizen zijn gebaseerd op een minimum aantal deelnemers. Wordt dat aantal niet behaald dan zal de betreffende reis niet uitgevoerd worden. Indien er een minimum deelname van toepassing is, staat dit vermeld bij de desbetreffende reis. Indien het minimum aantal niet wordt behaald, behoudt Bolderman Excursiereizen zich het recht voor om uiterlijk 14 dagen voor vertrek de reis te annuleren. Tenzij anders vermeld bij de reis. Er zal te allen tijde een alternatief worden aangeboden. Indien de reiziger het alternatief afwijst, heeft Bolderman Excursiereizen het recht de overeenkomst met onmiddellijke ingang te ontbinden. Indien een reis toch wordt uitgevoerd met een kleiner aantal personen dan het vermelde minimum, kan het zijn dat de reis wordt uitgevoerd met een kleinere bus/minivan.

Boekingsbevestiging, reispapieren & tickets
Bij het boeken van een vliegreis of cruise is het noodzakelijk om direct bij de boeking per passagier de volgende gegevens op te geven: 1e volledige voornaam volgens paspoort, achternaam volgens paspoort, geboortedatum en geslacht. Het is de eigen verantwoordelijkheid van de reiziger dat de correcte gegevens worden doorgegeven en later worden gecontroleerd op juistheid op de boekingsbevestiging.

Na het doen van een boeking ontvangt u, afhankelijk van de manier van boeken (telefonisch of via internet) en het tijdsbestek per post of per e-mail een reisovereenkomst/factuur met het (nog) verschuldigde bedrag. Wij verzoeken u alle op de reisovereenkomst/factuur vermelde gegevens, en vooral de spelling van namen en voorletters/voornamen, goed te controleren. Bolderman Excursiereizen is niet aansprakelijk voor eventuele fouten. Wijziging- en/of annuleringskosten die voortvloeien uit fouten zijn geheel voor uw rekening. Neem daarom bij onjuistheden direct telefonisch contact op met Bolderman Excursiereizen. U ontvangt dan een nieuwe aangepaste boekingsbevestiging. Eventuele wijzigingen in een later stadium (kunnen) leiden tot extra kosten voor de reiziger.

Zodra de volledige betaling door Bolderman Excursiereizen is ontvangen, ontvangt u uiterlijk 1 week voor vertrek per post of email de benodigde reisdocumenten (inclusief voucher(s) en tickets indien van toepassing). U dient op de hoogte te zijn van de inhoud van de reispapieren en de inhoud daarvan goed te controleren op juistheid en volledigheid. Mocht u een discrepantie aantreffen in uw reisdocumenten dan dient u onmiddellijk telefonisch contact op te nemen met Bolderman Excursiereizen.

Wijzigingen in brandstofheffing/toeslagen
Conform de ANVR-Reisvoorwaarden, behoudt Bolderman Excursiereizen zich het recht voor de reissom te verhogen in verband met wijzigingen in de vervoerskosten (inclusief brandstofkosten), de verschuldigde belastingen of heffingen.

Grensdocumenten, Visa en bijzondere voorwaarden
U bent te allen tijde zelf verantwoordelijk voor het beschikken over cq. verkrijgen van de juiste grensdocumenten (paspoort, identiteitsbewijs) en eventueel visa. Informeert u daarom altijd zelf bij de ambassade/consulaat van het te bezoeken land naar de vereiste reisdocumenten. Voor meer informatie hierover verwijzen wij graag naar de websites van de Visumdienst (www.visumdienst.nl) en CIBT (www.cibt.nl). Let op dat er andere eisen kunnen gelden voor personen die niet beschikken over de Nederlandse nationaliteit. 
Wanneer men met een kind onder de 15 jaar reist en het kind een andere achternaam heeft dan de volwassene waarmee het kind reist, dan is het noodzakelijk dat het kind een ondertekende verklaring bij zich heeft (in het Engels) waarin staat dat de achterblijvende ouder (met gelijke achternaam) of voogd toestemming geeft voor de reis. Bij deze verklaring dient een kopie van het paspoort van de toestemminggevende ouder/voogd aanwezig zijn.

Reisadviezen
Actuele reisadviezen naar bestemmingen als gevolg van calamiteiten worden vermeld op de website van het Ministerie van Buitenlandse zaken, www.minbuza.nl.

Gezondheid & Vaccinaties
Voor reizen naar het buitenland adviseert Bolderman Excursiereizen de betrokken instanties, GG&GD en/of uw huisarts, te raadplegen over eventueel noodzakelijke vaccinaties.

Vluchten, inchecken en bagage
Vluchttijden. In de reispapieren staan de definitieve vluchttijden en vluchtnummers vermeld. Vertrektijden en/of vlucht(route) kunnen tot op de dag van vertrek wijzigingen. Dit geldt zowel voor heen- als retourvluchten. Van wijzigingen na het versturen van de tickets wordt u door ons telefonisch of per email geïnformeerd. Wij raden u aan om voor vertrek naar de luchthaven de vertrektijden te controleren op de website van de desbetreffende luchthaven en/of luchtvaartmaatschappij. Wijzigingen die zich voordoen in de retourvlucht, nadat men op reis is vertrokken, worden telefonisch, via de reisleiding/lokale agent op de bestemming gecommuniceerd.

Online inchecken
Het verschilt per luchtvaartmaatschappij of online inchecken mogelijk is. In de reispapieren staat duidelijk vermeld of het mogelijk is. Het is altijd mogelijk om ook op de luchthaven in te checken.

Melden op de luchthaven
De reiziger dient zich minimaal 3 uur voor de in uw reispapieren vermelde vertrektijd bij de incheckbalie op de betreffende luchthaven te melden. De reiziger is te allen tijde zelf verantwoordelijk voor het tijdig aanwezig zijn op de luchthaven. Indien de vlucht wordt gemist, dient er direct contact te worden opgenomen met Bolderman Excursiereizen om het probleem op te lossen. Er zal dan samen met u gekeken worden naar de mogelijke oplossingen. Eventuele bijkomende kosten zijn voor rekening van de reiziger.

Vertragingen
Door (extreme) weersomstandigheden, stakingen en overmacht (zoals o.a. (natuur) rampen of het sluiten van het luchtruim door de overheid, kunnen vertragingen en/of annuleringen van vluchten ontstaan. Dit kan gevolgen hebben voor de uitvoering van de reis en eventueel tot extra kosten leiden. Bolderman Excursiereizen is echter nooit aansprakelijk voor de daaruit voortvloeiende kosten en gevolgen.

Bagage
Voor de bagagevrijdom verwijzen wij u naar de informatie in onze brochure en website. In de reispapieren staan de definitieve voorwaarden nogmaals vermeld. Bij diverse luchtvaartmaatschappijen geldt tegenwoordig dat men dient bij te betalen wanneer u meer bagage dan uitsluitend uw handbagage (maximaal 1 stuk per persoon) wenst mee te nemen. Raadpleeg daarom altijd goed de verstrekte informatie m.b.t. de toegestane (hand) bagage en de bijbehorende voorwaarden (gewicht en afmetingen) die van toepassing zijn op de bagage voor de door u geboekte vlucht. Het bijboeken van (extra) bagage dient over het algemeen te geschieden via de websites van de betreffende luchtvaartmaatschappij. Indien het via Bolderman Excursiereizen mogelijk is dan wordt daarvan melding gemaakt tijdens de boeking.

Fooien
Op diverse vakantiebestemmingen is het een normaal gebruik, een verwachting en soms zelfs verplicht om fooi te geven. In sommige landen is dit namelijk in het beloningssysteem van werknemers meegenomen. Tijdens de meeste rondreizen zal er door de reisleider/lokale agent een fooienpot worden voorgesteld, waarvan de hoogte gebaseerd is op normale richtlijnen (niet te hoog/te laag) en de duur van de reis. Deze is bestemd voor bijvoorbeeld de chauffeur, de bagagejongen, kamermeisjes, reisleider en lokale gids(en). Het is uiteindelijk natuurlijk volledig aan u of hieraan deelgenomen wordt. 

Faciliteiten & Beperkte openstelling 
In het voor- en naseizoen, de winterperiode en op zon- en feestdagen, kan het voorkomen dat bepaalde faciliteiten zoals (buiten) zwembaden, kinderclubs/entertainment, strand- en sportvoorzieningen, winkels, musea en dergelijke, niet of slechts beperkt geopend zijn. Het kan voorkomen dat accommodaties voor bepaalde faciliteiten, zoals airconditioning, kinderclubs, wifi/internet en dergelijke, kosten in rekening brengen. Deze kosten dienen door u ter plaatse direct met de accommodatie afgerekend te worden. Bolderman Excursiereizen kan op beide hierboven beschreven zaken geen invloed uitoefenen en kan derhalve ook nooit aansprakelijk gesteld worden voor geleden schade of gemaakte kosten.

Bouw- en onderhoudswerkzaamheden
Om de accommodaties in goede staat te houden, kan het voorkomen dat er tijdens uw verblijf noodzakelijke onderhouds- of verbouwingswerkzaamheden uitgevoerd dienen te worden. De accommodatieverschaffer zal alles in het werk stellen om de overlast zo veel mogelijk voor u te beperken. Daarnaast kan het voorkomen dat er in de omgeving van uw accommodatie ge- of verbouwd wordt. Wij vragen en hopen op u begrip voor dergelijke situaties

Overmacht
Bolderman Excursiereizen zal niet in gebreke zijn t.o.v. deze algemene voorwaarden, noch aansprakelijk zijn voor vertraging of niet uitvoeren van ook maar een enkele van de verplichtingen beschreven in deze algemene voorwaarden, indien dit veroorzaakt wordt door situaties buiten onze redelijke controle (Overmacht - Force Majeur), inclusief maar niet beperkt tot:
1. Act of God, aardbevingen, overstromingen, lawines of enig andere vorm van natuurgeweld/natuurrampen;
2. Epidemieën en/of Pandemieën;
3. Oorlog, oorlogsdreiging, verbreken/opzeggen van diplomatieke betrekkingen of vergelijkbare situaties/acties;
4. Terroristische aanvallen/aanslagen, burgeroorlog, publieke onrust of rellen/ongeregeld heden;
5. Brand en/of explosies;
6. Extreme weersomstandigheden;
7. Elke vorm van onenigheid met betrekking tot werkgelegenheid, inclusief maar niet beperkt tot stakingen en industriële en /of vakbondsacties;
8. Non-prestatie van accommodatieverschaffers, dienstverleners en/of sub-contractanten;
9. Instorten van bouwwerken of kapot gaan van machines en vervoersmiddelen.

De content van de brochures en website van Bolderman Excursiereizen zijn met grote zorg samengesteld om (in redelijkheid) nauwkeurige en actuele informatie te verschaffen.
Desondanks bestaat de mogelijkheid dat bepaalde informatie op enig moment verouderd of niet meer geheel correct is. Bolderman Excursiereizen is hiervoor niet aansprakelijk. De content (gegevens) op de website en andere uitingen hieraan gelieerd kunnen te allen tijde zonder waarschuwing vooraf gewijzigd worden zonder opgaaf van reden. Bolderman Excursiereizen kan niet aansprakelijk gesteld worden voor eventuele directe, indirecte of incidentele schade die zou kunnen voortvloeien uit het gebruik van de brochure, website of promoties.

Aanvullende algemene informatie Cruises:

Grensdocumenten
Iedere reiziger is zelf verantwoordelijk voor het beschikken over de vereiste grensdocumenten voor zijn of haar bestemming. Checkt u goed de regels omtrent paspoort of identiteitskaart en de vereiste geldigheid na thuiskomst. Eventuele visumplicht voor een excursie in een te bezoeken land wordt door de rederij aan boord voor u geregeld. Eventuele kosten zijn voor eigen rekening.

Reispapieren
Ongeveer 1 week voordat u vertrekt, ontvangt u de deelnemers- en opstaplijst en uw tickets. Hierin staat de definitieve vertrektijd vermeld, evenals de adressen van de hotels waar u verblijft. Laat u deze achter voor de thuisblijvers, zodat zij u in geval van nood kunnen bereiken.

Bagage
Aangezien u zelf uw bagage kent, bent u hier verantwoordelijk voor. Per persoon is het toegestaan om één koffer van normale afmetingen mee te nemen en daarnaast één stuks handbagage. Vergeet u niet de kofferlabels, deze ontvangt u tegelijk met de reisbescheiden en dient u aan uw bagage te bevestigen.

Medicijnen Recept mee!
Natuurlijk zorgt u ervoor dat u voldoende medicijnen voor de gehele vakantie bij u heeft. Wij raden het aan uw medicijnen ook mee te nemen in uw handbagage. Tevens raden wij u aan om het recept voor uw medicijnen mee te nemen zodat u indien nodig daarover beschikt.

Overmacht
Door slecht weer of andere redenen van overmacht kan een rederij genoodzaakt zijn onderweg te beslissen om een excursie te annuleren of andere wijzigingen door te voeren. Bolderman Excursiereizen is niet verantwoordelijk voor de uitvoering van de excursies.

Verzekeringen
Neem het zekere voor het onzekere en regel van tevoren een goede reis- en ongevallenverzekering. Al vanaf enkele euro’s per dag bent u prima verzekerd. Schade die door een reisverzekering kan worden gedekt, kunt u nooit op Bolderman Excursiereizen verhalen. Informeert u bij ons kantoor voor de voorwaarden en prijzen.

Preferenties
Indien u bij boeking een voorkeur (preferentie) opgeeft met betrekking tot uw reis en verblijf zoals bijvoorbeeld: kamers/hutten naast elkaar of kamers/hutten zo laag mogelijk, dan zullen wij proberen dit te verwezenlijken. U zult begrijpen dat wij u nooit kunnen garanderen dat uw voorkeur gehonoreerd wordt, omdat wij afhankelijk zijn van de uiteindelijke dienstverlener, zoals de rederij of de hotelier.

Dieet
Indien u een dieet heeft, dient u dit bij boeking kenbaar te maken. Wij kunnen niet garanderen dat uw dieetwensen altijd correct worden uitgevoerd, maar wij zullen daar wel ons uiterste best voor doen. Eventuele extra kosten voor uw dieet dient u ter plaatse te voldoen. Wij kunnen niet garanderen dat glutenvrije of lactosediëten mogelijk zijn. 

Verzorging tijdens de reis
Indien uw reis o.b.v. volpension is, begint de verzorging op de eerste dag met het diner en eindigt de laatste dag met het ontbijt.

‘s Lands wijs, ‘s lands eer
Een vakantie in het buitenland betekent kennis maken met andere mensen en gewoonten, een andere cultuur en een andere keuken. Dit houdt in dat het altijd anders is dan thuis. Dit is natuurlijk één van de aantrekkelijke kanten van een vakantie, maar het is ook een aspect om met uw vakantieverwachtingen rekening te houden.

Onvolkomenheden
Wij doen ons uiterste best om uw vakantie probleemloos te laten verlopen. Mocht u ondanks onze inspanningen toch een onvolkomenheid constateren, aarzelt u dan niet om dit aan de reisleider te melden. Meestal kan uw probleem dan direct opgelost worden. Gebeurt dit niet naar tevredenheid, dan dient u ons binnen één maand na terugkeer een klachtenbrief te sturen.

ANVR/SGR/Calamiteitenfonds 
Bolderman Excursiereizen is aangesloten bij het ANVR, bij de Vereniging van Reisorganisatoren, bij de Stichting Garantiefonds Reisgelden en bij het Calamiteitenfonds. Bij ons bent u als klant verzekerd van optimale consumentenbescherming.

Reserveringskosten
De reserveringskosten die u tegelijkertijd met uw aanbetaling dient te voldoen bedragen € 20,00 per boeking.

Voorbehoud
Voor zover een excursie onder onze verantwoordelijkheid wordt uitgevoerd, behouden wij ons het recht voor om wijzigingen door te voeren wanneer daarvoor aanleiding is. Indien u gebruikt maakt van een rollator, scootmobiel of rolstoel, adviseren wij u om voor het boeken goed na te vragen of er belemmeringen zijn aan boord om goed te kunnen bewegen. Met name op riviercruises kan de ruim(te) beperkt zijn. Bolderman Excursiereizen kan geen verantwoordelijkheid aanvaarden voor door derden uitgegeven foto’s, folders en voorlichtingsmateriaal. Kennelijke fouten en vergissingen in deze brochure binden ons niet. Wij behouden het recht voor deze voor vertrek middels errata te wijzigen.

De content van de brochures en website van Bolderman Excursiereizen zijn met grote zorg samengesteld om (in redelijkheid) nauwkeurige en actuele informatie te verschaffen.
Desondanks bestaat de mogelijkheid dat bepaalde informatie op enig moment verouderd of niet meer geheel correct is. Bolderman Excursiereizen is hiervoor niet aansprakelijk. De content (gegevens) op de website en andere uitingen hieraan gelieerd kunnen te allen tijde zonder waarschuwing vooraf gewijzigd worden zonder opgaaf van reden. Bolderman Excursiereizen kan niet aansprakelijk gesteld worden voor eventuele directe, indirecte of incidentele schade die zou kunnen voortvloeien uit het gebruik van de brochure, website of promoties.

Telefoon 0318 - 58 09 58
Openingstijden
Ma t/m Do
Vrijdag
Zaterdag
Bolderman Excursiereizen
Bolderman Excursiereizen
Industrielaan 8
3903 AB Veenendaal
Email info@bolderman.nl
Telefoon +31 (0)318 58 09 58
Fax +31 (0)318 51 51 28
KVK Utrecht 30060880
BTW NL 005225887 B01
IBAN NL73 RABO 0315 2893 84
16:29:27 | 0,11 | bolderman | NMT-WEB-118 TourWeb © NetMatch