naar Homepagina
  1. Reisverhaal – 4-daagse stedentrip Praag

Reisverhaal – 4-daagse stedentrip Praag

Op donderdag zijn wij met Bolderman naar Praag gegaan. Vanaf de opstapplaats Zeeland (Brabant) iets later dan gepland weggegaan omdat een bus nog moest komen. Een geweldige reis. De eerste dag met de bus door Duitsland en kwamen rond 20.00 uur aan in het restaurant. Onze chauffeur (Gerrit) heeft ons tijdens de rit op de hoogte gehouden. Was een heel fijne busrit.

Na een heerlijk diner zijn we naar ons hotel gebracht. Hotel Olympik 4 sterren. Helemaal top, snel inchecken, douche en naar bed.

De volgende ochtend (vrijdag) om 09.00 uur in de bus voor een stadswandeling onder leiding van (Janneke) Nederlands sprekend door de Oude beneden stad van Praag. Heel veel mooie indrukken van Praag en hun gebouwen gezien. Verleden en heden versmelten in Praag tot een opwindend “nu" naast gotiek en barok, glamour straalt in de smalle straatjes. Ook het astronomisch uurwerk van het Raadhuis in werking gezien. Door de gids kreeg het een waardevolle invulling. Daarna zijn we met een boottocht over de Moldau gevaren met aan boord een heerlijk buffet en muziek van een accordeonist, s’ middag vrij om zelf de stad te verkennen.

Het was wel erg koud met een oostenwind rond de 1 graad. Zoals afgesproken stond de bus van Bolderman bij de Karlüv brug. Terug naar een restaurant en lekker gegeten en aansluitend een avondtoer naar de nieuwe Bovenstad van Praag. Boven uitgestapt en rondgelopen bij het Sint- Laurentiuskerk. Van daar van het mooie uitzicht over de boven en benedenstad van Praag gekregen. Daar stond ook de kopie van de Eiffeltoren mooi uitgelicht. Vervolgens terug naar het hotel.

De volgende morgen (zaterdag) lekker fris weer een prachtige stadswandeling van de bovenstad onder leiding van onze gids. Heerlijk koffie gedronken met gebak in het prachtige stadhuis (representatiehuis) met prachtige kristalluchters, messing decor en marmeren wanden. Echt een Praagse koffie huisjes cultuur die je daar ervaart. Weer heel mooie gebouwen en bruggen gezien. Ook de Karelsbrug met de prachtige beelden. s’ Middags weer vrij om de stad te bezichtigen. Om 16.45 uur werden we weer opgehaald bij de Karlüv brug. Vervolgens naar een ander restaurant en weer lekker gegeten. Aansluitend terug naar het hotel.

De volgende ochtend (zondag) vroeg op (5.45 uur) de koffers in de bus en dan ontbijten om de reis terug naar Nederland te maken. Helaas ging onze bus stuk en moest er een monteur komen. De bedoeling was dat wij om 17.30 uur bij het Wittehuis in Zeeland zouden arriveren, werd 20.00 uur.

Wederom zeggen we dat door de geweldige chauffeur en een leuk reisgezelschap een onvergetelijke reis hebben gehad.

Een reis die wij niet snel zullen vergeten. Wij gaan zeker nog een keer met Bolderman naar Praag.