naar Homepagina
  1. FAILLISSEMENT D-REIZEN

FAILLISSEMENT D-REIZEN

Update 6 april 2021, 17.00 uur

De d-reizen reisbureaus zijn failliet. Dat heeft grote gevolgen voor de bij hen geboekte reizen en de door hen uitgegeven vouchers. Het is zeer te betreuren dat hun meer dan 1.000 medewerkers hierdoor geraakt worden en het de vakanties van vele Nederlanders betreft. Een aantal van de door d-reizen geboekte vakanties zijn bij Bolderman ondergebracht en wij kunnen ons voorstellen dat u vragen heeft over die vakanties of de vouchers die d-reizen voor uw Bolderman vakantie heeft uitgegeven. Hieronder beantwoorden we zo veel mogelijk vragen en we voegen nieuwe vragen en antwoorden toe wanneer nodig.

Ben ik nu mijn geld kwijt?
Om u direct gerust te stellen: dat zal slechts in een zeer beperkt aantal gevallen zo zijn, Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR) staat garant om consumenten schadeloos te stellen voor vakantiereizen (pakketreizen of losse overeenkomsten van verblijf). Hierna volgen nog meer specifieke vragen over vakanties en vouchers.

Vouchers
Ik had een Bolderman vakantie geboekt bij d-reizen, die is geannuleerd en nu heb ik een d-reizen voucher, hoe ontvang ik uitbetaling van de voucher?
De coronavouchers voor pakketvakanties zijn gedekt door de SGR wanneer dit op de coronavoucher vermeld staat. Dit betekent dat SGR het voucher aan u gaat uitbetalen. U moet daarvoor zelf de gegevens van uw voucher doorgeven aan SGR. Kijk op de site www.sgr.nl hoe u een claim bij SGR kunt indienen. SGR heeft ons laten weten nog in afwachting te zijn van de gegevens van klanten van d-reizen. Deze gegevens zal een curator moeten aanleveren. SGR heeft deze gegevens nodig om claims af te kunnen wikkelen.

Geboekte vakanties
Ik heb een vakantie van Bolderman geboekt via d-reizen, wat moet ik doen?
Als u een Bolderman pakketreis geboekt heeft via d-reizen, dan verandert er niets; Bolderman zal uw vakantie alsnog uitvoeren. De (restant)betaling doet u dan aan Bolderman en niet aan d-reizen. Wij zullen u vragen of u al een aanbetaling had voldaan aan d-reizen, die hoeft u niet voor een tweede maal te voldoen aan Bolderman.

Ik heb een vakantie van Bolderman geboekt via d-reizen, maar daar zijn nog andere elementen aan toegevoegd door d-reizen, wat moet ik doen?
De Wet op de Reisovereenkomst bepaalt dan dat d-reizen de formele reisorganisator van uw vakantie is. De SGR dient in dat geval de al voldane reissom terug te betalen. 

Ik heb een vakantie van Bolderman geboekt via d-reizen en ik wil wijzigen, kan dat?
U kunt in de meeste gevallen uw vakantie wijzigen, naar bijvoorbeeld een andere bestemming of  reisdatum. Zie hiervoor de kosteloos omboeken actie op onze website. U kunt contact opnemen met de medewerkers van ons callcenter die u gaan helpen om te omboeken.

Ik heb een vakantie van Bolderman geboekt via d-reizen en ik wil annuleren, kan dat?
In principe kan Bolderman deze vakantie nog steeds uitvoeren. U kunt altijd annuleren, maar niet zonder kosten. Die kosten zijn conform de annuleringsvoorwaarden van Bolderman.

Ik heb een vakantie van Bolderman geboekt via d-reizen, Bolderman annuleert mijn reis, krijg ik mijn geld terug?
Wanneer in de komende tijd Bolderman u reis moet annuleren omwille van corona, ontvangt u de door uw gedane betalingen van de reissom, terug van Bolderman. Hierbij zijn niet inbegrepen d-reizen reserveringskosten, bijdrage Calamiteitenfonds en andere zaken die er specifiek door d-reizen aan toegevoegd zijn.

Contact
Mocht u er niet uitkomen of staat uw vraag hier niet bij? Email je vraag middels ons contactformulier. Wij antwoorden u zo spoedig mogelijk. Komt u er niet uit met het contactformulier, dan kunt u ook telefonisch contact met ons opnemen op: 0318 - 58 09 58. 
Telefoon 0318 - 58 09 58
Openingstijden
Ma t/m Vr
Zaterdag
Bolderman Excursiereizen
Bolderman Excursiereizen
Vendelier 61-B
3905 PD Veenendaal
Email info@bolderman.nl
Telefoon +31 (0)318 58 09 58
KVK Utrecht 30060880
BTW NL 826428782 B01
IBAN NL73 RABO 0315 2893 84
15:27:35 | 0,03 | bolderman | GCP-NMT-WEB-102 TourWeb © NetMatch