12 dagen Engeland, Ierland en Schotland

vanaf € 1.099,-

Een schitterende reis, die u prachtige steden en streken in Engeland, Ierland en Schotland laat zien. In Engeland rijden we door Kent en Sussex, ook wel de 'tuinen van Engeland' genoemd. Daarna reizen we naar Wales en zien we de Snowdonian Mountains. In Ierland bezoeken we o.a. de Giant’s Causeway en Belfast. Voor we oversteken naar Schotland brengen we nog een bezoek aan Belfast, waar u voldoende tijd krijgt om deze stad te bekijken. In Schotland verblijven we in de Lowlands en bezoeken o.a. Oban, de Trossachs en Edinburgh. Een prachtige busreis Engeland, Ierland en Schotland voor een ieder die kennis wil maken met het romantische Ierland en het ruige Schotland.

• Optioneel Ulster American Folkpark
  • Optioneel Giant's Causeway
  • Londonderry en Belfast
  • Loch Lomond en Loch Katrin
  • Optioneel Edinburgh o.l.v. een gids
Let op: Voor deze bestemming heeft u een geldig paspoort nodig. (Identiteitskaart is niet geldig)

Reisplan Engeland, Ierland en Schotland

Maandag: Nederland - Midden-Engeland

Met één van onze servicelijnen reist u naar ons centrale overstappunt, waar u ontvangen wordt met een kopje koffie of thee. Daarna reizen we via Nederlandse, Belgische en Franse autosnelwegen naar de Franse kust. Hier gaan we aan boord van de ferry, die ons naar Dover brengt. Aansluitend rijden we naar ons overnachtingshotel in de buurt van Coventry.

Dinsdag: Midden Engeland - omgeving Dungannon

Via een mooie route door Wales komen wij aan in 'Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch', kortweg Llanfair PG, het kleine plaatsje met de lange naam voor een kort bezoek. Hierna rijden we door naar het kustplaatsje Holyhead, waar we inschepen voor de overtocht naar Ierland. Na aankomst rijden we naar ons hotel in de buurt van Dungannon voor twee overnachtingen.

Woensdag: Mountains of Mourne

Vandaag genieten we van een prachtige tocht door de natuur naar de Mourne Mountains, een bergketen van graniet in het zuidoosten van Noord-Ierland. Hier vinden we ook Slieve Donard, de hoogste berg van dit gebied en bezoeken we de plaatsjes Downpatrick en Newcastle, een badplaatsje aan de Ierse Zee.

Donderdag: Omgeving Dungannon - Omagh - Ballykelly

Na het ontbijt vertrekken we uit ons hotel in Dungannon en brengen we een bezoek aan het graafschap Tyrone. Hier vinden wij het Ulster American Folk Park in Omagh, een weergaloos openluchtmuseum, waar u door de Ierse geschiedenis kunt wandelen. Niet alleen de Ierse geschiedenis uit de 17e, 18e en 19e eeuw, maar ook de Ierse ervaringen in het nieuwe 'beloofde land'. Aan het eind van de middag vervolgen wij onze reis naar ons hotel in Ballykelly, waar wij drie nachten verblijven.

Vrijdag: Giant’s Causeway en Londonderry

Vandaag staat de wereldberoemde Giant’s Causeway op ons programma, een rotsformatie van ruim 40.000 basaltzuilen die sinds 1986 op de Werelderfgoedlijst van UNESCO staan. Deze zuilen zijn ontstaan na een vulkaansuitbarsting ruim 60 miljoen jaar geleden. Na dit indrukkwekkende en adembenemende bezoek vervolgen wij onze weg via een groot gedeelte van de Cause Way Costal route naar het centrum van Londonderry. U kunt Derry op eigen gelegenheid verkennen of meegaan met de 'Derry Sneak Peek', de stadsrondrit en wandeling onder leiding van een lokale gids (niet inclusief). Hierna gaan wij terug naar ons hotel.

Zaterdag: Vrije dag

Deze dag is ter vrije besteding. U kunt bijvoorbeeld een mooie wandeling maken vanuit ons hotel in Ballykelly naar het nabij gelegen Lough Foyle of met de lokale bus naar Londonderry aan de rivier de Foyle, om deze ommuurde stad verder te ontdekken. Wij raden u aan een wandeling te maken over deze muren, waar u kunt genieten van de prachtige vergezichten.

Zondag: Ballykelly - Belfast - omgeving Irvine

Na het ontbijt vertrekken wij vanuit ons hotel en gaan op weg naar Belfast, de hoofdstad van Noord-Ierland. In Belfast nemen wij de tijd om deze indrukwekkende en veelbewogen stad te bekijken. Hier zien wij de kathedraal, Cityhall, de Albert Memorial Clock Tower, de Titanic Experience en de veel besproken Vrijheidsmuur. Na dit bezoek rijden we naar de haven, waar wij de ferry nemen naar het volgende onderdeel van onze reis, Schotland. Na aankomst vervolgen wij onze route van Cairnryan via de Schotse westkust naar Irvine voor onze eerste overnachting in Schotland.

Maandag: Omgeving Irvine - Loch Katrin - Dunkeld

Vandaag gaat het Schotse avontuur verder, we vertrekken vanuit de omgeving Irvine, passeren het Clyde Muirshiel regional park en komen aan bij Loch Lomond. De route gaat verder via een schitterende natuurtocht door het Trossachs National Park naar Loch Katrin, alwaar u een boottocht kunt maken met de 'Sir Walter Scott' of 'de Lady of the Lake'. Ook Koningin Victoria heeft op dit meer gevaren. Aan het begin van de middag vervolgen bij onze weg door de Trossachs naar ons volgende hotel in Dunkeld, nabij de 'Highland Boundary'.

Dinsdag: Vrije dag of Edinburgh (zie Bolderman Pluspakket)

Vandaag heeft u een vrije dag die u zelf kunt indelen. Indien u het Pluspakket heeft geboekt, gaat u mee op dagtocht naar de hoofdstad van Schotland, Edinburgh. Deze stad is gebouwd op 7 heuvels en wordt ook wel het 'Athene van het Noorden' genoemd. Onder leiding van een gids maken wij een interessante stadstour. We zien o.a. de New Town met zijn brede lanen, de Old town met het middeleeuwse centrum, de Royal Mile, Holyrood Palace en nog veel meer. ’s Middags krijgt u de gelegenheid de stad zelf verder te verkennen. U kunt gaan winkelen, een bezienswaardigheid of museum bezoeken of lekker op een terrasje iets eten en drinken.

Woensdag: Dunkeld - Gretna Green - omgeving Coventry

Na een vroeg ontbijt vertrekken wij uit Dunkeld en rijden naar het plaatsje Gretna Green, waar wij een stop maken bij de Famous Old Blacksmith’s shop. Hier staat het aambeeld waarboven de dorpssmid menig Engels huwelijk heeft voltrokken. In de namiddag komen wij aan bij ons overnachtingshotel in de buurt van Coventry. Hier hebben wij nog voldoende gelegenheid om de stad zelf te bezoeken en het ruiterstandbeeld van Lady Godiva te bewonderen.

Donderdag: Coventry - Windsor - omgeving Gatwick

Deze laatse dag in Engeland brengt ons vanuit de omgeving van Coventry naar het pittoreske en wereldberoemde stadje Windsor, gelegen op de zuidelijke oever van de rivier de Thames. Windsor is niet alleen bekend om Legoland en de wereldberoemde paardenrenbaan Ascot, maar ook vinden wij hier natuurlijk Windsor Castle and Gardens, één van de officiële residenties van de Britse koninklijke familie. De grondvesten van het kasteel werden al in 1070 gelegd door Willem de Veroveraar. Aan het eind van de dag komen wij aan bij ons laatste overnachtingshotel in Zuid-Engeland, in de buurt van Gatwick.

Vrijdag: Omgeving Gatwick - Nederland

Na een vroeg ontbijt vertrekken we naar Dover. Vanaf hier brengt de ferry ons terug naar Frankrijk en via de Franse, Belgische en Nederlandse snelwegen rijden we naar ons centrale overstappunt. Hier kunt u genieten van een goed verzorgd afscheidsbuffet. Aansluitend reist u weer huiswaarts met één van onze servicelijnen.

Landkaart: Engeland, Ierland en Schotland

Hotel

Tijdens deze rondreis verblijft u in goede middenklasse hotels die allen beschikken over een receptie, restaurant en de meeste hebben een lift. Alle kamers zijn voorzien van een badkamer met bad of douche en toilet.

Schotland, Engeland en Ierland

Voor deze bestemming heeft u een geldig paspoort nodig, uw paspoort dient geldig te zijn tot terugkomst in Nederland.

In Schotland, Engeland en Noord-Ierland wordt betaald met de Britse Pond. In Ierland wordt betaald met de euro.

In Schotland, Engeland en Ierland worden de stopcontacten van type G gebruikt. De netspanning is 220V of 240 V en de frequentie is 50 Hz. U heeft een verloopstekker nodig wanneer u Nederlandse stekkers wenst te gebruiken in deze landen.

Het is veilig om in Schotland, Engeland en Ierland water uit de kraan te drinken

UTC 0, één uur vroeger dan in Nederland.

Engels is de officiële taal in Schotland, Engeland en Ierland.

De prijzen in Schotland, Engeland en Ierland liggen iets hoger dan in Nederland.

Reisverhaal Simon

Inveraray Castle in Schotland & Devenish Island in Ierland

Reisverhaal Mara

Deze foto heb ik gemaakt, op mijn reis, in Juli.
INVERARAY CASTLE

Reisverhaal Nathanja

Kies je eigen pad en verwonder je
Dit was niet alleen één van de mooiste momenten tijdens mijn reis. Het was ook een uniek fotomoment in Schotland.
Tijdens een fotostop liep ik de andere kant op dan de groep en had niet alleen beter zicht op een ruïne die we op de foto mochten zetten.
Maar door mijn enthousiasme daarover zag ik pas bij het maken van een foto twee horens boven het veld uit. Er was even schrik..om me vervolgens te verwonderen.
Wat een cadeautje.

Reisverhaal R. Akse

deze foto betreft forth road bridge, in Schotland

Reisverhaal Marcel

Wij hebben zowel in Kroatië als ook onze rondreis door Engeland, Ierland en Schotland weer 2 fantastisch reizen meegemaakt. Vorig jaar al in Italie. Volgend jaar weer een keuzeprobleem.

Deze foto was bij een kleine waterval in Ierland, naam weet ik niet meer precies. Chauffeur Marcel stopte speciaal voor ons om hier mooie foto's te laten maken, terwijl dit niet als bestemming stond.

Reisverhaal Marianne

Was een mooie maar vermoeiende reis naar 12 dagen Engeland Irland en Schotland onder leiding van Marcel onze chauffeur.

Reisverhaal Therese

Ik ben op reis gegaan met mijn dochter naar engeland, ierland en schotland waarbij we in ierland vroeg op moesten op moederdag en als je dan deze zonsopkomst krijgt op de dag dat je naar schotland vertrekt kan je dag toch al niet meer stuk. Zonsopkomst over de Atlantische oceaan.

Het was weer een geweldige reis naar Engeland , Ierland en Schotland en van het zelfde voortreffelijke niveau als alle vorige reizen die ik met Bolderman heb mogen maken .
Ik kies altijd voor de eerste en de laatste reis van uw programma's , in de eerst reis is alles nog fris en avontuurlijk en in de laatste reis doen de chauffeurs , de hotels en de evenementen nog eens extra hun best om er voor te zorgen dat deze reis het volgende seizoen weer terug gaat komen , de laatste seizoenreis blijft altijd het meest hangen in de herinnering .

De foto hiernaast is de haven van KILLYBEGS in Ierland , de prachtige vissersschepen in de haven waren weer even door hun visquotum heen en moesten weer even wachten in de haven tot het nieuwe vis kwartaal gaat aanbreken en ze weer mogen uitvaren en gaan vissen .

Het was een bijzonder mooi en rustiek hotel in Killybegs langs de haven , een unieke locatie , met meer dan voortreffelijke maaltijden , mooie kamers en leuke contacten met het personeel en de directie .

Deze reis en dit hotel moet zeker in het Bolderman programma blijven .

Reisverhaal Karin

Een impressie van 12 dagen Engeland, Ierland en Schotland. Wat hebben we genoten en zelfs de weergoden waren ons goedgezind.

Reisverhaal Dinja

Een prachtige 12-daagse rondreis door Engeland, Ierland en Schotland. Elke dag is een feestje door de mooie routes, goed georganiseerde reis: prima hotels, goede maaltijden en een ontzettend leuke, enthousiaste, goed georganiseerde reisleider en chauffeur Patrick. Deze reis is echt een aanrader!

Reisverhaal Vanessa

Engeland Ierland en Schotland.

Wat een avontuur en een reis!. We hebben een humoristische,veilige en veel wetende chauffeur Patrick Pulkerman gehad. We hebben zoveel gezien en we zijn zoveel te weten gekomen. En nog het idee en gevoel te hebben ogen en oren tekort te komen. Alles top verzorgd,dankzij onze chauffeur en Bolderman. Ook was de reisgroep gezellig,we hebben paar vriendschappen aan over gehouden. We gaan zeker een keer terug naar één van deze landen. Bedankt Patrick,Bolderman en de reisgroep voor deze geweldige ervaring. Vanessa en Michel.

Reisverhaal Henny

Onze reis Engeland,Ierland en Schotland,hier waren we in Derry in Ierland. Daar een rondleiding van eer Ierse gids gehad,deze man vertelde uit zijn hart wat er allemaal gebeurt is in de loop van de jaren. Zeer boeiend,en iedereen was hier door geraakt. Nu verder onze reis door Schotland.

Reisverhaal Arno

Wat hebben wij genoten van een fantastische reis met een geweldige chauffeur en reisleider:Patrick Pulkerman. Wat een uitstekend weer hebben we gehad!

Bijgaande foto is genomen in Ierland, op de terugweg van Sleeve League richting Killybegs. Het was op de vrije dag, maar Patrick had deze excursie voor de groep geregeld.
Het huis dat je in de verte ziet behoort aan Sarah jessica Parker. Zij weet de mooie plekjes op onze aarde wel te vinden en te waarderen!

Reisverhaal Corry

12-daagse reis Engeland, Ierland en Schotland.
Ik maakte deze reis onder de bezielende leiding van chauffeur Patrick. Wat een schitterende reis! Alwéér een echte aanrader!

Reisverhaal Karin

Omdat ik geen keuze kon maken uit de vele foto's heb ik 2 foto's toegevoegd. We hebben zo geboft met het weer dat we én in Slieve League en bij Giant's Causeway prachtig weer hadden. Niet iedereen heeft het geluk om van dit mooie uitzicht te kunnen genieten, want niets is zo onvoorspelbaar als het weer in het Verenigd Koninkrijk in dit geval Ierland.

Reisverhaal Patrick

Weer een mooie dag op de 12 daagse Engeland Ierland schotland .
We zijn hier bij SLIEVE LEAGE

Reisverhaal Rob

Bij deze stuur ik jullie prachtige foto's van mijn reis naar Engeland, Ierland en Schotland.

Reisverhaal Wilma

Een fantastische reis gehad naar Engeland Ierland en Schotland ,met een aangenaam gezelschap en onze geweldige chauffeur en gids Patrick Pulkerman !!!!!