8 dagen 4* Hotel VAYA Tirol Pfunds en Bernina Express

Het concept van deze nieuwe reis is: genieten van de prachtige Alpen in een luxe 4* hotel. Het nieuwe VAYA Hotel Pfunds biedt buitengewone luxe in een natuurlijke omgeving met veel houtaccenten, waar u kunt relaxen in een schitterende wellness met een Finse- en biosauna, ijsbron, aroma stoombad en een binnenzwembad. Een uitgebreid ontbijtbuffet, heerlijke diners en een drankje in de gezellige bar maken het geheel compleet. Pfunds ligt niet ver van de Zwitserse en Italiaanse grens, de ideale uitvalsbasis om de machtige bergwereld te verkennen. We nemen u mee naar het prachtige Lechtal, rijden tot grote hoogte over de beroemde Silvretta Hochalpenstrasse en we steken de Italiaanse grens over voor een bezoek aan de Reschensee, bekend vanwege de kerktoren in het meer. Een hoogtepunt van deze reis is de prachtige treinreis met de beroemde Bernina Express. Alle ingrediënten voor een heerlijk ontspannen week in een luxe VAYA hotel in de bergen!

• Luxe 4* VAYA Hotel Pfunds
  • Reschensee in Italië
  • Rondrit Lechtaler Alpen
  • Optionele treinreis Bernina Express
  • Panoramarit Silvretta Hochalpenstrasse

Reisplan Pfunds 4* Hotel Vaya Tirol in Pfunds en Bernina Express

Zaterdag: Nederland - Pfunds

Met één van onze servicelijnen reist u naar ons centrale overstappunt, waar u een kopje koffie of thee krijgt aangeboden. Aansluitend rijden we via de Duitse autobanen met verschillende stops naar ons hotel in Pfunds. Het diner gebruiken we onderweg in Duitsland.

Zondag: Lechtaler Alpen

Vandaag staat de eerste kennismaking met de overweldigende Alpenwereld op ons programma. We rijden naar het Lechtal. Dit dal wordt gevormd door de rivier de Lech, één van de weinige wildwaterrivieren, en beboste hellingen met imposante, grillige bergtoppen tot 3.000 meter hoog. Doordat het Lechtal vrij is gebleven van massatoerisme, vindt u hier nog leuke authentieke dorpjes. Houtsnijden heeft in het Lechtal een lange traditie, wat u duidelijk terug ziet in de talrijke kunstwerken en vele houtsnij ateliers. Natuurlijk brengen we een bezoekje aan het skioord Lech met het bekende hotel Post, waar de koninklijke familie altijd verblijft. In de loop van de middag zijn we terug in ons hotel, zodat u voor het diner nog kunt genieten van de faciliteiten in het hotel.

Maandag: Ochtendtocht Reschensee en Graun

Na het ontbijt steken we de grens met Italië over en brengen we een bezoek aan de Reschensee, een stuwmeer dat is ontstaan na de bouw van een stuwdam tussen 1948 en 1950. Als gevolg van de dam kwam het oorspronkelijke dorp Graun onder water te staan. Er zijn omwille van dit stuwmeer 163 huizen afgebroken. Alleen de kerktoren is blijven staan en deze steekt deels nog boven het wateroppervlak uit. Deze kerktoren is het symbool van het gemeentewapen van Graun. Indien de tijd het toelaat, rijden we nog verder naar het middeleeuwse Glurns, met zijn 900 inwoners het kleinste stadje van Zuid-Tirol. De galerijen, statige herenhuizen en kerken in het historische centrum zijn het bekijken waard. 's Middags kunt u bijvoorbeeld een mooie wandeling maken of genieten van de faciliteiten in het hotel.

Dinsdag: Middagtocht Seefeld

Na een heerlijk ontbijt heeft u de ochtend vrij en kunt u relaxen of het dorpje Pfunds en omgeving verkennen. 's Middags staat een mooie rit naar Seefeld op het programma. Seefeld ligt op een zonneplateau op een hoogte van 1.200 meter en is het hele jaar een geliefde vakantiebestemming. Dit exclusieve dorp telt meer dan 60 winkels die uitnodigen om te shoppen en in de zomermaanden is er elke dinsdag een weekmarkt. Natuurlijk kunt u bij mooi weer ook op een terras neerstrijken voor een drankje. Voor het diner zijn we weer terug in ons hotel.

Woensdag: Silvretta Hochalpenstrasse

Vandaag maken we een schitterende panoramatocht. Na het ontbijt rijden we via de Arlbergpass naar de Vorarlberg en vandaar het Montafondal in. De route gaat vervolgens via Tschagguns en St. Gallenkirch met de nodige haarspeldbochten en prachtige vergezichten naar de Bielerhöhe, gelegen op een hoogte van 2.026 meter op de Silvretta Hochalpenstrasse. Hier heeft u een prachtig uitzicht op de Silvretta Stausee. We rijden terug naar Pfunds door het Paznaundal via Galtür en Ischgl.

Mocht de Silvretta Hochalpenstrasse gesloten zijn, dan brengen we een bezoek aan het Paznauntal met de mondaine plaats Ischgl en het dorpje Galtür.

Donderdag: Zwitserland, Italië en Bernina Express (zie Bolderman Pluspakket)

Genieten van een dag vol hoogtepunten! Via Martina, Susch en Zernez gaat de reis naar het in Zwitserland gelegen Pontresina. Hier heeft u de mogelijkheid om een deel van de treinreis met de Bernina Express te maken en wel het traject Pontresina-Tirano (zie Pluspakket). Na aankomst in Tirano in Italië wordt u door uw chauffeur opgewacht en na een korte pauze rijden we via een prachtige route terug naar ons hotel.

Vrijdag: Innsbruck met Bergisel

Vandaag gaan we naar Innsbruck, de hoofdstad van Tirol. We rijden eerst naar Bergisel, bekend vanwege de Olympische skischans en het Tirol Panorama met het Kaiserjägermuseum. Vanaf de skischans heeft u een schitterend uitzicht over de stad. Aansluitend rijden we naar het centrum van Innsbruck, waar u vrije tijd heeft om het wereldberoemde Gouden Dak te bekijken, te winkelen in de Maria-Theresien-Strasse of een museum of kerk te bezoeken. Aan het eind van de middag zijn we terug in Pfunds.

Zaterdag: Pfunds - Nederland

Vroeg in de ochtend vertrekken we uit Pfunds. Via de Duitse autobanen komen we aan het eind van de middag aan op ons centrale overstappunt. Voordat u met één van onze servicelijnen huiswaarts keert, kunt u genieten van een goed verzorgd afscheidsbuffet (te reserveren bij uw chauffeur, niet inclusief op vertrekdata 12 en 19 oktober 2024).

Landkaart: Pfunds 4* Hotel Vaya Tirol in Pfunds en Bernina Express

4* Hotel VAYA Resort Pfunds

Het luxe 4* VAYA hotel is gelegen in het centrum van Pfunds en beschikt over een restaurant, bar, terras, tuin met ligstoelen (zomer), lift en wellnesscenter met een Finse en bio-sauna, stoombad, ijsbron en binnenzwembad. Alle kamers zijn voorzien van een televisie, zithoek, kluisje en een badkamer met bad of douche, toilet en haardroger. Wifi is gratis in het hotel.

Oostenrijk en Zwitserland

in Oostenrijk wordt met de € ( euro ) betaald en In Zwitserland wordt betaald met de Zwitserse frank (CHF).

In Oostenrijk worden dezelfde stekkers en stopcontacten gebruikt als in Nederland en In Zwitserland heeft u in sommige gevallen een verloopstekker nodig.

Het water uit de kraan is veilig te drinken.

UTC + 1, dezelfde tijdzone als Nederland

Duits is de officiële taal in Oostenrijk en Duits (Zwitserduits), Frans, Italiaans en Reto-Romaans zijn de officiële talen in Zwitserland.

De prijzen in Oostenrijk liggen over het algemeen een stukje lager dan in Nederland en de prijzen in Zwitserland liggen een stuk hoger dan in Nederland.

Reisverhaal Inet

Hierbij een foto van het uitzicht tijdens de Berninaexpres, reis: 8 dagen VAYA Pfunds (september).

Reisverhaal Arnoud

Het was een geweldige vakantie en ontzettend veel gezien. De trein reis met de Bernida Express was het hoogtepunt.
Dat je in deze tijd nog sneeuw hebt op de bergtoppen is heel gaaf.

Ook Silvretta Hohstrasse is geweldig.

Voor de overnachting had ik vaya hotel.
Een goed hotel met heerlijk eten en goed personeel.

Reisverhaal Els

Mijn reis was 8 dagen Vaya hotel in Pfunds Tirol.
De foto's zijn gemaakt bij de Rechensee in Graun Italië.
We hebben slecht weer gehad en het reisschema moest aangepast worden ivm het noodweer, maar hier was het prachtig weer zoals je op de foto's kan zien.

Reisverhaal Dirk Jan

Het mooie plaatsje Pfunds in Tirol, een heerlijke 8 daagse reis achter de rug.

Reisverhaal Isa

Gisteravond teruggekomen van een prachtige week in Oostenrijk, VAYA Pfunds. Met chauffeur, en top reisleider, Enno de Haan. 🥾🏞️🇦🇹🐄

We begonnen met het bewonderen van de adembenemende Benni-Raich-Brücke en de schoonheid van het Pitztal. Vervolgens genoten we in Pfunds van een avontuurlijke wandeling door de Radurschlklamm (eigen initiatief), omgeven door wilde bloemen en watervallen.

De festiviteiten op de Zwitserse nationale feestdag in Samnaun maakten dag 4 extra speciaal. De reis ging verder met de betoverende Silvretta Hochalpenstrasse en Arlbergpass en het Montafondal en op dag 6 ontdekten we al wandelend ... klimmend... over de steile Kaiserschützenweg (eigen initiatief), langs de verwoeste vesting, door loopgraven en mysterieuze grotten de geschiedenis van de Eerste Wereldoorlog.

De laatste dagen brachten ons bij de prachtige Reschensee met het verzonken dorp Graun en gisteren weer over de Duitse autobahnen terug naar Nederland. Hoewel de vakantie ten einde is, blijft de herinnering aan het Tiroler Oberland levendig en kijken we al uit naar een toekomstige reis naar deze schitterende regio.

Maar nu eerst nog lekker nagenieten van de foto's! 🐄

Reisverhaal Jose

Vandaag terug gekomen van een prachtige reis naar Pfunds in Oostenrijk. We hebben genoten zeker ook door onze chauffeur Enno. Hij heeft ons zoveel moois laten zien en wist ons ook heel veel te vertellen. Ik heb bewust niks bij de foto's gezet. Mensen laat jullie verrassen.

Reisverhaal Ilona

We zijn helaas alweer op de terugweg, maar wat hebben we genoten in Oostenrijk. 🇦🇹 Veel nieuwe en mooie plekken ontdekt. 🏔️ Bedankt Linda voor de mooie vakantie en de goede zorgen!

Reisverhaal Marian

Zaterdag 12 augustus thuis gekomen van excursiereis 8 dagen Pfunds en berdina expres als hoogtepunt. Ook met een geweldige reisleidster Linda, die tevens een goede ervaren chaufeusse was.
De 3 fotos: Silvretta geweldig mooi ,fascinerend die bergen.
Berdina expres geweldige mooie route,een treinreis om nooit te  vergeten Ons busgezelschap zat in  achterste coupe. Hoogtepunt van deze reis. Ook leuk dat we nog naar linda konden zwaaien vanuit de berdina expres, die onderweg was naar tirano Italië ons eindpunt van de trein.
Mooi uitzicht op Pfunds gelegen in het dal.
Mini pfunds mooi nagemaakt in mini, kwamen we op een wandeling tegen. Het was een prachtige reis.

Reisverhaal Ria

Prachtige foto's van een geweldige reis naar Pfunds afgelopen week van 5 augustus- 12 augustus!
Foto 1: Graun verdronken dorp, Reschensee
Foto 2: 3e gebouw links, Vaya hotel in ochtendzon!
Foto 3: uitzicht op Nauders, wandeling Kaiserschützenweg
Foto 4: Idem
Foto 5: wandeling Radurschlklammsteig Pfunds
Foto 6: Kaiserschützenwegwandeling Nauders
Foto 7: zie foto 1

Reisverhaal Yvonn

Pfunds 5 aug tot 12 aug

Reisverhaal Diane

Wij hebben voor het eerst een reis geboekt samen met onze dochters bij Bolderman.
Het werd 8 dagen Tirol Pfunds en Bernina express.
Van te voren niet geweten hoe geweldig dit was. Zelfs onze puberdochters genoten ervan. Dit was dan ook 1 van onze topvakanties!
Hier de 2 topfoto’s van onze excursies.

Foto 1: Silvretta Staussee Hier zie je ons lopen naar het tunneltje over de stuwdam.
Foto 2: Berliner express: Hier maakt de trein een 160 graden bocht.
Foto 3: Hoe grappig is het dat je eigen chauffeur Enno van Bolderman reizen naast de Berliner express rijd en ons uitzwaait

Reisverhaal Bep

Zaterdag terug gekomen van een prachtige reis naar Pfunds.
Een hele gezellige groep met de deskundige en altijd vrolijke Linda als chauffeur.
Wat hebben we prachtige tochten gemaakt en het liedje ( aan het strand stil en verlaten) kennen we nu bijna uit het hoofd.😂

Reisverhaal Dirk Jan

We hebben een heerlijke Bolderman vakantie achter de rug in Oostenrijk. 8 dagen Vaya Hotel in Pfunds.
Als hobbyfotograaf kwam ik prima aan m'n trekken.
1e foto: Pitztal
2e foto: Het dorpje Pfunds, Tirol
3e foto: Alp Grüm in Zwitserland

Reisverhaal Bas

Het was een hele mooi reis met elke dag fantastische natuur om te zien. Van hele mooie bijzondere groene dalen tot en met schitterende witte plekken op grote hoogte. Het contrast tussen het felle groen en de sneeuw op de bergen is zo mooi.

Zoveel hoogtepunten. Het was zo mooi om vol in de sneeuw te rijden met de Bernina Express trein en de uitzichten onderweg waren buitengewoon. Het was zo tof en mooi om op de Kaunertaler Gletsjer vol in de sneeuw te staan en dan uitzicht te hebben op de besneeuwde 3000 meter toppen om je heen en tevens de groene zonnige lente te zien in de dalen van Oostenrijk, Italië en Zwitserland.

Wat ik echt nog heel leuk vond dat we op de Arlbergpas op 1800 meter verse sneeuw hadden. In het dal regende het en op die hoogte was het vol aan het sneeuwen en daar heb ik met een tussenstop vol van genoten buiten.

Reisverhaal Vera

Foto 1: Deze foto is genomen bij het Bergstation van de Bergkastelbahn .

Foto 2: Wij maakten de reis van 1 juli t/m 8 juli 2023
Een zeer fijne reis met genoeg vrijheid om zelf ook nog iets te ondernemen .
Pachtige omgeving en prima hotel .
Deze foto is genomen tijdens ons bezoek aan het Pitztal.
Een prachtig dal waar men met de Pitztaler gletscherbahnen naar grote hoogte kan .

Foto 3: Deze foto is genomen tijdens de afdaling van Silvretta Hochalpstrasse.
Een prachtige dan was dat .
De zon scheen en wij hadden tijd genoeg om nog langs de Silvretta Stausee te wandelen .

Met de dagindeling en kon geschoven worden zodat het voor de reizigers een comfortabele reis is gebleven .
Ik mag wel zeggen dat wij genoten hebben van reis de reis en het hotel .
Wij bezochten nu voor ons Vaya hotel nummertje 2 .Dat is weer prima bevallen .